Aktuelt, Helse og omsorg, Nyheter

Helsestasjon for ungdom (HFU) i Holtålen kommune

Den planlagte åpningen av Helsestasjon for ungdom mandag 17.04. må dessverre utsettes. Vi arbeider med å komme opp og gå så fort som mulig og kommer tilbake med informasjon når tidspunkt for åpning er klart.

Les mer her!

Helsestasjon For ungdom (HFU) i Holtålen kommune med oppstart mandag 17.04.2023.

Helsestasjon for ungdom er et gratis tilbud for ungdom fra 13 til 20 år. Ved HFU jobber det helsesykepleier og lege. Hit er det mulig å komme uten avtale på forhånd, vi som jobber her har taushetsplikt.

Vi gir råd, veiledning, undersøkelser og behandling tilpasset ungdommens behov. Du kan snakke med oss om tanker, følelser, kropp, venner, familie, kjæreste, mat, søvn, seksualitet, prevensjon, klamydia/gonoretest, graviditetstest og det du har behov for å snakke om.

Helsestasjon for ungdom er åpen for Drop-in mandag i partallsuker fra kl. 14.00-16.00, helsesykepleier og lege er til stede. HFU er stengt på helligdager og ferier, informasjon om endringer i åpningstidene varsles på Holtålen kommune sin hjemmeside.

Trenger du noen å snakke med eller lurer på noe kan du stikke innom oss, vi kan også hjelpe deg med å bestille time til lege.

Du finner HFU på Holtålen kommunehus, Helsetunet 7, hovedinngangen 1.etg.

Du kan også kontakte oss på telefon 91740548/91740547.